futó gondolatok

nem azé, aki fut

nem azé, aki fut

Nagy Bandó András a maratonfutásról

2012. július 14. - SimonyiBalázs

NBA 1985 tavaszán IBUSZ-maratont futott, s ezt a Rádiókabaréban is közhírré tette. Előtte érdemes a szenvedélyes szerelmi vallomását is meghallgatni a futásról. 

- Hova futnak?

- Hova, hova?! Békásmegyeren banánt mérnek!

Nagy Bandó azt is mondja: 

Ahhoz képest, hogy korábban mennyit futottam, most ritkábban tudok kimenni. - panaszolja Bandó. - Már pedig ez nem úgy ment nálam soha, hogy kifutok és rohanok vissza kapkodva, szeretem megadni a módját! Ha kimegyek az erdőbe vagy a tópartra, akkor legalább nyolc kilométert futok, egy-két kilométerért nem indulok el. Sóvárog is a szívem, de az utolsó két hónapban rengeteget dolgoztam, lányommal Natáliával léptünk föl, és volt, hogy napi 10 órát autóztunk. Nem volt értelme futófelszerelést vinni, mert nem lett volna idő a futásra.

Így marad a reggelitorna, súlyzózás és heti egy-két tenisz. Nem léptem ki teljesen a sportból, de a futás nagyon hiányzik! A súlyomat tartom, mert visszafogottabban étkezem, de nekem nagyon fontos a futás, mikor azt érzem, hogy nem olyan jó a napom, mint kéne, akkor pontosan tudom, hogy azért, mert amit megszoktam, hogy futok, azt nem sikerült elvégeznem. Az utóbbi két hónap alatt talán tízszer jutottam ki futni, de ez nekem nagyon kevés, hiszen napi 8-10 kilométer ezelőtt majdnem mindig összejött. Ráadásul más futni a vizslák nélkül. A Csokival kezdtem annak idején, a Batyuval folytattuk, sajnos mindkettőjüknek kullancscsípés lett a veszte. Régebben, ha délután otthon írtam, akkor a kutyák odajöttek és az orrukkal lelökdösték az ujjamat a gépről, hogy gyerünk futni! Ők voltak az edzőim!

Magammal szemben még megtehetem, hogy egy-egy napot kihagyok, de a kutyával szemben nem tehettem meg! A Mecseket épppen a futás miatt választottam, hogy kinn tudjak futni a jó levegőn, ne legyen túl meleg, és olyan csodálatos és megunhatatlan a táj! Őzekkel találkozom, ha szerencsém van vaddisznót is látok - ha nagyobb szerencsém van, akkor nem, mint a székely anekdotába -, de elég, ha csak ha szép az erdő és futok egyedül. A levegőcsere, az izzadás nagyon kell mindennap az egészséghez. Rövidesen beszerzek egy futópadot is, hogy amikor végképp nem tudok kijutni, akkor futva nézzek meg egy meccset vagy filmet, semmint, hogy üljek, és tömjem magamba a kaját. Már alig várom, hogy vége legyen a fellépéssorozatunknak és minden a régi kerékvágásba kerüljön. 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://nemaze.blog.hu/api/trackback/id/tr494656434

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása