futó gondolatok

nem azé, aki fut

nem azé, aki fut

IZZÓSZTÁR #66 A gélekről 🚰 Wicha János élelmiszermérnök

2024. május 07. - SimonyiBalázs

wicha_2_fekvov2.jpg

A zselézést, házi frissítés kikeverését olyannyira komolyan vesszük, hogy a Totál Szívás (Breaking Bad) sorozathoz hasonlóan recepteket is közlünk.

Sőt ITT találjátok János kalkulációs táblázatát, amiből bárki ki tudja magának okoskodni, hogy mennyi gramm cucc kellhet és miből adott távon, adott idő alatt. Köszönet neki a figyelmességéért. Töltsétek le az excel táblát és használjátok!

A két részes, 2 órás adás teljes hosszában podcast és videós kiadásban csak a Patreonon elérhető. Előzetes:

Become a member!

Így néz ki a decathlonos Aptonia porzsák hátulja. A sima és az "ultrás".

img_3257.JPG

img_3258.JPG

De mi van akkor, ha valaki házilag szeretné ezt megoldani?

Itt egy példa: János a hétvégéne 2.5 órás bringára indult. Ezt keverte be magának: 100g maltodextrin, 50g fruktóz fekete tea, citromlé, két csipet csó. Ár: kb. 100 forint.

unnamed-31_2.jpg

Megkértem Jánost, hogy tartson egy por-analízist is. A dán-svéd futóm, akit az UB-n kísérem a minap, ezeket a cuccokat használja végszükségben, amúgy csokin és banánon fut. Messziről jött embernek minden frissítés új.

image_6209779.JPG

image_6209779-2.JPG

Analízis 1.:

54g és ha ugyanaz, mint a weboldalon van, akkor van benne 50g szénhidrát, ami nem kevés (32g szokott lenni).

Glüköz (ugyanúgy szívódik fel, mint a maltodextrin), kristálycukor, tengeri só és kálium-klorid (konyhasó) meg az aromák, citromsav (vélhetően a gyümölcsös aromák miatt van, hogy kiemelje az ízét). Ezért se repüljön senki Coloradóba!

Aztán:

unnamed-32_1.jpg

Analízis 2.:

Aminosavak, taurin koffein, guarana kivonat, C-vitamin fáradtság ellen. Szénhidrát nincs benne. Elég sok "élesztő" cucc van benne, egy ultrán jól jöhet.

Mégegyszer iderakom múltkorról:

Annak idején próbáltam megbecsülni a Futórezsi posztban, hogy mennyibe is kerülhet, ha valaki nemcsak versenyen, de edzésen is "profin" frissít. Alábecsültem.

A sportdietetikusokkal folytatott adásokban (1. és 2.már sok minden szóba került. Egy részterületre ásunk le még mélyebben.

Egyik kedvenc, igaz 15 éves dokumentumfilmemben esztétika, gazdasági, szociokultuárlis szempontokból is körbejárják az élelmiszereket.

A második rész tartalma:

Gél- és izóreprodukció házilag.

Böjtölés, "üresen" edzés, eléhezés.

Recovery és fehérjemítosz.

Az itthon kapható zselék átvilágítása.

Mi van egy zselében: íz, aroma, állag, koncentráció, összetétel, lejárat.

Mik a keverési arányok?

Gyomormenedzselés.

Tanácsok kísérőknek.

A banán és szőlőcukor depó-egyeduralma.

Grammkalkulációs táblázat.

Lejárati idők avagy best before.

Árérzékenység.

Sok okosságokat itt találtok: https://www.mysportscience.com

buntetokor_tablo_fb_fejlec_uj_2024.jpg

Érdekel ez az adás, a jövőbeliek az eddigi nagyinterjúk, vagy a másik három tematikus futópodcastom?

Akkor szállj be a finanszírozásba, patronáld a 12 éve fennálló blog és a podcast nyilvános működését, továbbá férj hozzá exkluzív tartalmakhoz is, amik a a futás vonzáskörzetében levő, izgalmas és értékes alakokról, témákról készülnek.

Keresd őket a Spotify, iTunes, Google Podcasts, Mixcloud, Anchor streaming platformokon.

4_podcast_kep.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://nemaze.blog.hu/api/trackback/id/tr4818392483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása